אין בחירות: חוק הגיוס אושר הלילה בקריאה טרומית

איתי גדסי 3 Comment on אין בחירות: חוק הגיוס אושר הלילה בקריאה טרומית

הושג פתרון למשבר: השרים דרעי ואיילת שקד הובילו את ההסכמות, במסגרתם חוק הגיוס יאושר היום בקריאה טרומית • חופש הצבעה על חוק הגיוס • חוק הגיוס של בן צור ימוזג עם הצעה שיביא השר ליברמן • ‏נתניהו: "אמרתי אתמול שאעשה מאמץ עליון אחרון למנוע בחירות. הבטחתי וקיימתי"

ראשי הסיעות החרדיות עם נתניהו
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הושג פתרון למשבר חוק הגיוס. לאחר מו"מ וגישור ארוך אותו הובילו השרים אריה דרעי ואיילת שקד.

המתווה שסוכם הערב: 1. ועדת השרים לחקיקה תדון היום בערר של השרה סופה לנדבר ותקבל החלטה לפיה ניתן חופש לכל סיעה להצביע על על הצעת חוק בן צור לפי עמדה שתקבע ע"י יו"ר המפלגה בכפוף לשני תנאים:

א. כל חברי הכנסת מאותה המפלגה יצביעו על פי החלטת יו"ר המפלגה.

ב. יו"ר המפלגה יודיע את החלטתו ליו"ר הקואליציה בתוך חצי שעה מתום ישיבת וועדת השרים.

לא נמסרה ההודעה, תחשב הודעת יו"ר המפלגה כמי שהודיע שהחלטתו להצביע בעד החוק.

  1. עם תחילת מושב הקיץ יגיש שר הביטחון לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק ממשלתית לעניין הגיוס בהתאם להמלצת הוועדה שהתקיימה במשרד הביטחון, ולא יאוחר מארבעה שבועות אחר תחילת המושב.

לאחר שההצעה תאושר בוועדת השרים לחקיקה ותעבור קריאה ראשונה בכנסת היא תמוזג עם הצעת חוק של חבר הכנסת בן צור לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגובש בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.

  1. לא יובאו לוועדת השרים לחקיקה הצעות חוק ממשלתיות או פרטיות או מטעם ועדה בעינייני דת ומדינה מטעם מי מחברי הקואליציה ולא תהיה דרישה לקידום הצעות כאלה לרבות הצעות שכבר נדונות בכנסת.

האמור בסעיף 3 לעיל לא יחול על נושאים חדשים שיעלו בעקבות פסיקות של בג"ץ שתינתנה לאחר גיבוש הסכם זה.

חוק הלאום

  1. ההצבעה על חוק הלאום בקריאה הראשונה תתקיים בתום ההצבעה על התקציב.

אם לא ניתן יהיה להעלות לסדר היום את חוק הלאום בתום ההצבעה על התקציב, תתקיים ההצבעה כחוק ראשון ביום הראשון של מושב הקיץ הקרוב.

ראשי המפלגות מחויבים לוודא כי כל הח"כים של הקואליציה יהיו נוכחים בהצבעה ויתמכו בחוק, שכן הוא מחייב רוב של 61 חברי כנסת.  הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגובש בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.

  1. ממשלה יציבה היא צורך לאומי. כל ראשי המפלגות מתחייבים לפעול במשותף על מנת שהממשלה תמשיך לפעול לאורך זמן.

מאחורי הקלעים

השרים אריה דרעי ואיילת שקד סיכמו בניהם להבהיר לנתניהו כי לא יתנו להפיל את הממשלה הקיימת, ואיימו כי אם נתניהו יכריז על בחירות, יכוננו ממשלה חלופית. גם השר יריב לוין הוזעק ממיטת חוליו כדי לסייע בפתרון המשבר.

על פי הסיכום הרוב יושג למרות התנגדות ישראל ביתנו לחוק, וחברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת יצאו מהמליאה בעת ההצבעה.

תגובות

השר בנט: ‏השכל הישר ניצח. האינטרס הלאומי גבר.  אני מברך את חבריי בקואליציה שהיו שותפים לפתרון משבר זה. נמשיך לשרת את ישראל. הרבה עבודה לפנינו.

השרה גמליאל על הפשרה שמנעה בחירות: "אני שמחה שהשותפות הקואליציוניות התעשתו ומנעו את פירוקה של ממשלה לאומית הזוכה לאמון הציבור"

השרה גילה גמליאל בתגובה למתווה הפשרה שהושג הערב (שלישי): "יש לנו ממשלה טובה ברוכת הישגים שצריכה למלא את ימיה.המשבר האחרון הוכיח כי יש לפעול לשינוי שיטת הממשל הקיימת  כדי להבטיח משילות שלטונית ושמירה על האינטרס הלאומי. מברכת את ראש הממשלה שבמאמציו הביא לכך שהאינטרס הציבורי גבר על הסקטוריאלי".

‏נתניהו בדיון על הצעת חוק לפיזור הכנסת: "הבטחתי לשמור על הממשלה שמביאה הישגים אדירים למדינת ישראל.

הבטחתי וקיימתי. אני מודה לשותפיי בקואליציה אני רוצה לפנות לחבריי בקואליציה ואני מודה לשותפיי שגילו אחריות כדי שנוכל להמשיך להוביל באחריות ובהצלחה את מדינת ישראל.

משימות גדולות עוד לפנינו וחשוב מאוד שהחלטנו יחד להמשיך יחד. אני מבקש במיוחד להודות לשר יריב לוין שקם ממיטת חוליו ועשה עבודה נפלאה תודה לך יריב.

ולחבריי באופוזיציה: זה היה מפחיד, נכון? אני רואה שהצבע חזר לכם ללחיים. אני יודע שחסכתי לכם מפח נפש גדול כי אם היה בחירות אני הייתי חזר לעמוד כאן ואתם הייתם חוזרים לשם"

חבר הכנסת מוטי יוגב:  אני נגד הפלת הממשלה, ובעד המשך כהונתה, אבל גם נגד כניעה ל'מסחרה' של החרדים עם הערבים על חוק אי הגיוס, על חשבון גזל השינה של אזרחים בשעות הבוקר המוקדמות בעיכוב התיקון לחוק הרעש. שיו"ר הקואליציה יתחייב למה שהוא צריך ואשמח לחזור ולהצביע מתוך אחריות לטובת עם ישראל והמדינה.

ח״כ תמר זנדברג: דיל מסריח בין גורמים באופוזיציה לגורמים בקואליציה מנע מישראל ללכת לבחירות.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אני לא מבין מה הרווחנו מכל יצירת המשבר הזה רק פחות (שא"א להגיש חוקים בנושא דת ומדינה), וגם חוק דחיית גיוס לא הצלחנו כי בקיץ ליברמן וכו' יפתחו הכל מחדש כרצונם…….
    אולי באמת כדאי להחזיר את ההחלטות הרגישות והחכמות הללו למועצת גדולי "התורה" או חכמי "התורה" ולא למועצת גדולי "האדמורי"ם"

  2. 2

    יסכר פיך הדובר על צדיקים גאווה ובוז, במועצת גדולי התורה החסידית יושבים אדמו"רים שאין להם בעלמם אלא תורה והלכה קדושה וטהרה ומסירות נפש לצאן מרעיתם (ולאו דווקא)
    מי אתה בכלל, פרעוש עם שכל של יתוש

    1. מבחן התוצאה חברי…
      ראיה צרה מדי…..